רכישת עסק קיים-כללים לעריכת הסכם לרכישת עסק קיים
במידה ואתם שוקלים לרכוש עסק קיים (חי ובועט), חשוב מאוד שתזהרו ותדעו מה לבדוק. האם רכישת העסק הקיים מהווה סיכון גדול או סיכוי גדול ?
משרדנו מלווה עסקים וחברות החל מהשלב של הרעיון עד לשלב הביצוע והפעילות השוטפת.
אנו מאמינים, כי פנייה לייעוץ משפטי (ועיסקי) עוד בטרם הקמת העסק/החברה, מהווה חלק משמעותי להצלחת העסק ולבנייתו. עריכת הסכמים מותאמים לצרכי העסק וקבלת ייעוץ והדרכה נכונה לפעילות העסק, הן בתחום המסחרי והן בתחום דיני העבודה, עתידים לחסוך לכל עסק/חברה כספים רבים ומיותרים ולהפחית את המחלוקות ו/או הסכסוכים אשר עלולים להיווצר במהלך הפעילות השוטפת.
במידה ואתם שוקלים לרכוש עסק קיים (חי ובועט), חשוב מאוד שתזהרו ותדעו מה לבדוק. האם רכישת העסק הקיים מהווה סיכון גדול או סיכוי גדול ?
פעמים רבות אנו נתקלים במעסיקים שמבצעים ניכוי שלא כדין משכר העבודה של העובד, לדוג – ניכוי בגין דו”חות תנועה, פגיעות רכוש, הלוואות וכו’. חשוב לדעת,
“סוד מסחרי” וסעיף סודיות בהסכם – מה המשמעות? סוד מסחרי הוא מידע עסקי שאינו נחלת הרבים ושאינו ניתן לגילוי בנקל על ידי אחרים. סודיותו מקנה
כעורכת דין שמלווה עסקים וחברות כבר כשני עשורים, ראיתי עסקים רבים מתמוטטים, נקלעים לקשיים וחובות כספיים רבים, והכל מאחר ולא היו מבוטחים. בטרם תחילת הפעילות
רישיון ומיסוי בעת התקנת שלט לעסק – מה ההוראות? פרסום של שלט או מודעה מחייב אישור או רישיון מהרשות המקומית על פי חוקי העזק של
כיצד מגישים בקשה לרישיון עסק? יש למלא טופס בקשה לרישיון עסק, לרבות המסמכים הנילווים האמורים בטופס. יש להגיש תכנית לרישיון עסק. צילום תעודות זהות. אגרה.
ידע הוא כח = ידע הוא כסף ! על פי החוק לרישוי עסקים, כל עסק המוגדר כטעון רישוי בצו רישוי עסקים חייב ברישיון לפתיחתו ולניהולו.
כבעלי עסקים (ולעתים אף כפרטיים) אנחנו לעתים נאלצים לתפקד כמנהלי פרוייקט בנייה (שיפוץ מבנה, הקמת עסק במבנה חדש וכו’), כאשר אין לנו כל נסיון ו/או
מעוניינים להקים חברה אך לא מכירים את השלבים הנדרשים במסגרת התהליך? במאמר שלפניכם ריכזנו את עיקרי הדברים שחשוב לדעת. מה המשמעות המשפטית של חברה? חברה
הסכם עבודה הינו המסמך הראשוני והעיקרי אשר חל על מערכת יחסי עובד-מעביד בין הצדדים. הסכם העסקה טוב הינו חוזה אשר מגדיר בצורה ברורה, מפורטת ומדוייקת
כלל 1: תכנית עסקית ובדיקת היתכנות עסקית ומשפטית של העסק חשוב לפנות ליועץ עיסקי/אסטרטגי לבניית תכנית עסקית, לפיה קיים מודל פעולה ל- 3/5 שנים. לערוך
בטרם פתיחת עסק או חברה, אנו נדרשים לאיתור נכס בו נוכל לנהל ולהפעיל את העסק, ולחתום על הסכם שכירות מסחרי מול בעל הנכס. למרבה ההפתעה,
משבר הקורונה יצר מצב חדש ובו בעלי העסקים הבינו כי ניתן לנהל משא ומתן וכן לערוך ולחתום על הסכמים מסחריים, ללא פגישות פרונטליות, אלא באמצעות
הסכם התקשרות של העסק עם הלקוחות, הינו אחד מהסכמי הבסיס החשובים ביותר של כל עסק ו/או חברה. להסכם זה יש השלכות משמעותיות על הפעילות העסקית
קיימת חשיבות רבה לפנייה לקבלת ייעוץ משפטי בטרם פתיחת העסק. יעוץ משפטי מקדים, עתיד למנוע טעויות וכן לחסוך הוצאות מיותרות רבות, אשר לעתים אף מגיעות
הסכם מייסדים הוא ממסמכי היסוד של החברה, לצד תקנון החברה. תכליתו של ההסכם להסדיר את אופן התנהלותה של השותפות העסקית ומהווה כלי חשוב לתיאום הציפיות
במאמר זה נתאר את החשיבות הרבה שיש בעריכת הסכם שותפות בטרם הקמת העסק. למרבה ההפתעה, אנשים רבים בוחרים לוותר על עריכה של הסכם שותפות המסדיר
בימים אלה בעלי עסקים רבים מצויים בקושי תזרימי משמעותי ולעתים אף ניצבים בפני- קריסה כלכלית של העסק ואין באפשרותם לקיים את ההתחייבויות של ההסכמים המסחריים
בנוסף אני נשאלת לא מעט – האם אני יכול/ה בתקופה כזו לבטל את השיקים?האם אני יכול/ה לשנות את תנאי הסכם ההתקשרות עם הספק או הלקוח
שלב 1:קבלת החלטה בדבר סוג היישות המשפטית – עוסק מורשה / שותפות רשומה /שותפות שאינה רשומה.שלב 2:בחירת שם לעסק. מומלץ לבצע בדיקות באם קיים שם
שלב 1: קבלת החלטה בדבר סוג החברה. חברה מוגבלת במניות / חברה לא מוגבלת / חברת חוץ/ חברה פרטית / חברה ציבורית.מרבית החברות בישראל הינן
עו”ד לימור עוזרי היא המקימה והבעלים של משרד “לימור עוזרי – משרד עורכי דין וגישור” החל משנת 2002.
משרדנו הינו משרד בוטיק, אשר ממוקם בתל אביב, המלווה פרטיים, עסקים וחברות למעלה משנת 2002, בתחום האזרחי, המסחרי ובתחום דיני העבודה, החל משלב הרעיון ועד לשלב הביצוע והליווי המשפטי השוטף. כמו כן משרדנו מלווה ומייצג בעסקאות נדל”ן (פרטי ומסחרי), דיני ירושה ועריכת יפוי כח מתמשך.
היי, כאן עוה”ד עוזרי.
אשמח לעזור…